lördag 22 juni 2013

Tankar inför Almedalen (Elin)

Jag är varm i kroppen, pirrig i magen, jäkligt glad och hjärnan snurrar runt i miljoner tusentals tankar. Är jag kär? Nej bara otroligt jäkla pepp! På vadå kan man kanske undra. Jo almedalen, årets politiska händelse!

Att jag, Elin Korall ska tillsammans med UH åka till almedalen är otroligt. Jag har sett fram emot almedalsveckan i flera månader och nu är den nästan här.

Vad kan vara häftigare än politik i dess renaste form, påverkansarbete i aktion, engagerade människor som vet vad de vill?

Gruppen jag ska resa med inger mig en känsla av trygghet, det är fantastiska människor som allihop brinner för våran sak, tillgänglighet för alla. Delaktighet på samma villkor.

Och jag tror verkligen att vi kan påverka, vi är unga, envisa och vi lär definitivt synas i våra orangea kläder! Med slingpatrullen kommer vi synas, höras och påverka. Vi kommer gå runt med våra tröjor, kolla att slinga/tolk finns på olika engagemang och vi kommer sammanställa resultatet för att se om det är någon förändring sedan tidigare år. Förutom detta kommer vi diskutera med olika personer från många olika håll. Politiker, ideellt engagerade personer, funktionärer och även påverka andra besökare runt omkring.


Vi kommer synas!


Almedalen är för mig inte enbart ett politiskt forum där man ska diskutera aktuella frågor. Jag ser almedalsvckan som en fantastisk möjlighet att knyta kontakter. Genom kontakter och nya vänner kommer vi bli en starkare organisation och man kommer även utvecklas som person. Tillsammans är vi starka!

Jag anser att otillgänglighet mycket beror på okunskap. Genom att synas och sprida vår kunskap arbetar vi aktivt för ett tillgängligt samhälle för alla.

Så med detta sagt... Nu jävlar ska vi synas, höras och påverka!!

/En väldigt pepp Elin

Bild av tolkning under Miljöpartiets dag under Almedalsveckan 2012. Foto: Sin Vuu/Unga Hörselskadade.

Inga kommentarer: