måndag 6 februari 2012

Skidresa till Romme med UH i Örebro län






Hej allihop!

I lördags (4/2) åkte ett gäng på 20 personer från Fredsgatan i Örebro för att tillsammans åka skidor i Romme. Det var en stor blandning av medlemmar, både nya och gamla.
7.15 avgick bussen och jag tror att de flesta oroade sig lite för kylan.
Många hade förberett sig med rånarluvor och lager på lager med kläder.
Vi åkte med bussbolaget Larsson Resman tillsammans med andra sugna skidåkare, och två timmar senare var vi framme i Romme alpin.

Väl på plats splittrades vi för några timmar, några gav sig på svarta backarna...själv höll jag mig till barnbacken.
Vi slog ihop oss till lunchen där vi serverades hamburgare eller pasta. Mätta och glada begav sig alla ut i backen igen.

När klockan slog 16.15 avgick bussen åter till Örebro. Till synes mycket nöjda men också trötta medlemmar slocknade en efter en på bussen. Ändå följde nästan alla med för att sedan avsluta dagen på Rosalis deli där vi åt middag. Trots konkurrens av både hockey och melodifestival så gick inte de sista medlemmarna förren närmare 21.00 då fiket stängde.

Därefter tror jag att de flesta gjorde som jag, zappade några gånger på tvn och sedan slocknade.

Vi hade blå himmel och sol precis hela dagen, i dalen hade vi -23 grader och på toppen -17. Trots det, hörde jag ingen klaga på kylan under dagen.

Vi bjuder er på några bilder från vår skidresa ovan.

Vid tangenterna, Therese Thörnwall Ordförande UH i Örebro län

Inga kommentarer: