tisdag 15 november 2011

HRF:s Förbundsmöte

Hej,
Jag var i helgen på HRFs förbundsmötet i Knivsta utanför Stockholm. På förbundsmötet var nästan hela fs, från alla distrikt utom Jämtland (ordförande eller ngn annan från distriktstyrelsen), revisorer, valbredning samt några från HRF kansliet.

Det som gick genom i helgen var HRFs verksamhetsuppföljning, budget och Förbundsstyrelsen rapporter.

Efter det var det jätte mycket prat om kongressen 2012 och vad som händer kring det som jag har nämnt i andra blogg inlägg från HRF förbundsstyrelse

Verksamhetsplan 2012 gicks genom och distrikten fick möjlighet att ställa frågor ang ekonomi och verksamheter.

Slut på dag 1 och middag på agendan.

Dag 2 började med distriktens rapporter vad som händer ute i distrikten och där blev det mycket prat om hörapparatsavgifter.
Efter distriktens rapporter var det diskussion om rehablitering och hablitering.

Så hemfärd efter det.

Det jag har fått med mig är mycket diskussioner runtomkring kaffet och när vi äter. Pratar minnen men även nya idéer och funderingar man får. Det ger som alltid mycket att få vara en del i en organisation som UH och HRF.
Detta blogginlägg var mer övergripande men jag hoppas ni fick en liten insyn i vad som diskuterades. VI har underbara HRFare ute i landet som verkligen vill att vi ska höra av oss och att vi ska finnas! Vi behöver HRF och HRF behöver oss. Ta nu och hör av er till just erat distrikt så kan det bli något bra av det.

Detta var min rapport. Ha det gott mina vänner

Varma hälsningar
Susanne Gärtner - inadjungerande i HRF fs från UH

Inga kommentarer: