lördag 5 mars 2011

European Youth Forum

Hej på er allihopa!

Igår kväll kom jag hem från ett möte som jag var på som representant för LSU:s styrelse, men jag tänkte berätta lite vad jag varit med om för er också.

Åkte tillsammans med LSU:s eu-representanter till Ungern och Budapest för att vara en del av den svenska delegationen på European Youth Forum.

Det jag tänkte berätta om var hur det fungerade för mig med hörselbiten, alltså om jag hörde något. Som tur var så var Jenny Nilsson från SDU en av eu-delegaterna så jag tjuvtittade en hel del på hennes tolkar. Men det var framförallt en workshop med ca 25 personer som jag var orolig över. Hade med mig en bärbar hörselslinga, och tänkte att jag kan ju åtminstone hoppas att någon pratar i den. Och det gjorde de, alla såg till att få mikrofonen innan de började prata. Trots att de dagen innan inte vetat vad en hörselslinga var. Jag blev jättelättad och kunde delta i diskussionerna precis som de andra.

Så, här är helt enkelt ett positivt exempel på hörandes bemötande och inkludering!

//Anna Kain Wyatt

1 kommentar:

Leif sa...

Gött när det faktiskt fungerar :-)