tisdag 16 november 2010

Om vår Riksdag och Regering som aldrig lär sig.

I det senaste numret av Dövas Tidning som kom ut i förra veckan (som tyvärr inte längre läggs ut som pdf på internet) hade en helsida tillägnas UH. Det var två intervjuer med mig, UH:s kommunikatör Josefine, och skälet till det var ett agerande som jag och Anna Kain Wyatt i vår styrelse gjorde när vi upptäckte att man inte teckenspråkstolkade öppnandet av Sveriges Riksdag. Ni som läser bloggen regelbundet har säkert redan läst det inlägget som Anna skrev och de mail som vi skickade till Riksdagen och de svaren som vi fick.

Vi fortsätter bråka på Riksdagen, och nu också på Regeringens och deras hemsida då jag för ett tag sedan upptäckte att de hade lagt upp filmade intervjuer med alla nya statsråden utan att texta filmerna. Det var ungefär två veckor sedan jag mailade till de ansvariga för Regeringens hemsida och så mailade jag även till Kultursministern Lena Adelsohn-Liljeroth (eftersom hon har en hörselskada så borde ju hon inse hur viktigt det är kan man tycka). Jag har ännu inte fått något svar. Pinsamt för dem.
/Josefine Hedlund, kommunikatör UH

Inga kommentarer: