lördag 4 juli 2009

Teckenspråksvecka på Västanvik

I söndags samlades en skara deltagare och några ledare på Västanviks folkhögskola utanför Leksand för att tillbringa en härlig vecka med läger och undervisning i teckenspråk i denna härliga dalarna miljö bland alla röda timmerstugor. För er som aldrig varit på Västanvik och inte känner till skolan så kan jag berätta att det är dövas egen folkhögskola, tag gärna en närmare titt på: www.sdrf.se/vv

Totalt 15 deltagare med mål att lära sig och/ eller att förbättra sina kunskaper i teckenspråk finns på plats här på skolan. Dagtid har vi lektioner där vi avläser teckenspåk för fullt och på kvällarna är det mera traditionella lägeraktiviteter som gäller, vi har bland annat hunnit med brännboll, grillkväll och nu idag kan jag avslöja att det blir minigolf som kommer att stå på schemat.

Jag hoppas att alla deltagare har det lika trevlig här som mig, några modiga själar har i alla fall hunnit med att ta sommarens första dopp. Även om vi har härliga 25 grader och strålande solsken så är vattnet fortfarande kyrligt. Måste dock erkänna att jag själv tog mitt premiä dopp förra veckan då UH hade läger på Bohus Björkö utanför Göteborg...

Nu är det snart dags för lite middag här på lägret...


Vid tangenterna Heléne
2009-06-25 @ 16:43:12

1 kommentar:

Anna Kain Wyatt sa...

Vattnet är alltid kallt vid Västanvik är min uppfattning:p

Hälsningar fran Bolivia